Klantengetuigenis (december 2019) – Waarom ging ik infrarood in mijn garage?
“In de zomer van 2017 had ik de wasbeer verkocht waarin ik mijn Healey 3000 bewaarde en installeerde geïsoleerde oprolbare garagedeuren om mijn E-Type en XKR te beschermen tegen het winterweer. Maar verwarming was een probleem, dus na veel onderzoek heb ik kwam een artikel tegen over een eigenaar van een klassieke auto die ver-infraroodstralers had gebruikt die hoog op zijn garagemuren waren gemonteerd; dit was de eerste die ik hiervan hoorde, dus ontdekte dat de fabrikant een Brits bedrijf was genaamd Herschel en maakte gebruik van al hun technische informatie Infraroodstralers werken door elektriciteit om te zetten in stralingswarmte en maken deel uit van het elektromagnetische spectrum waarbij de warmte hetzelfde gevoel van warmte geeft als de winterzon op je gezicht en de warmte van een kolenvuur. Het is zelfs dezelfde vorm van warmte die wordt afgegeven door je eigen lichaam.
Deze directe warmteoverdracht van de kachel naar het object of de thermische massa (u, uw auto en de kamer om u heen) zonder tussendoor de lucht te verwarmen, biedt een enorm voordeel ten opzichte van meer traditionele verwarmingsmethoden. De ergste oorzaak van roest in auto’s met garage is condensatie, gevormd wanneer de carrosserie kouder is dan de lucht eromheen en veel hiervan gebeurt in panelen waar je het niet kunt zien. Voor mij was het logisch om de auto te verwarmen in plaats van de omringende lucht, dus belde ik ze om de volumemetingen op te geven waaruit ze berekenden dat ik twee 1950 watt Aspect IRXL3-1950 wandverwarmers nodig had.
Deze worden bestuurd door een T1 draadloze thermostaat die is gekoppeld aan het vereiste aantal R1 draadloze ontvangers, dus in mijn geval waren het er twee die ik heb aangesloten op elk van de kachels. Net als de hitte van de zon, zijn de kachels hoog op de wanden van de garage gemonteerd, zo geplaatst dat ze zo min mogelijk carrosserie verwarmen. Nadat mijn elektricien de 13 ampère stopcontacten in de bovenbouw van de garage had aangesloten, monteerde ik de rest zelf, wat vrij eenvoudig was omdat ze volledige instructies gaven.
De controller zelf werkt op batterijen en is programmeerbaar 5 + 1 + 1, wat betekent dat je één instelling kunt hebben voor de werkweek en nog twee afzonderlijke instellingen voor zaterdag en zondag. Het signaalbereik reikt tot 200 meter in open ruimtes. Mijn controller is ingesteld op 12 ° C en die extra 1,5 ° C op de foto komt van mijn luchtontvochtiger die ik laat draaien als het nat en winderig is. Het opgevangen water is erg handig voor het bijvullen van autoradiatoren en wasmachines en voor het bewateren van de planten in mijn studio, want het is natuurlijk vrij van chloor en fluoride!
In de twee jaar dat ik deze kachels gebruik, heb ik gemerkt dat ze superefficiënt zijn en dat het een plezier is om aan de auto’s te werken, ongeacht het weer buiten. De auto’s zijn niet koud om aan te raken omdat de hitte geleidelijk het hele lichaam doordringt.
Een belangrijke vraag die ik stelde was of de infraroodwarmte enig effect zou hebben op lakwerk of meer in het bijzonder op bekleding en ik was verheugd te vernemen dat deze onaangetast blijven omdat er geen ultraviolet aanwezig is. HOE VEEL?? Ik kocht deze in oktober 2017 en de Aspect-kachels kwamen op £ 958,00. De bedieningselementen werden geleverd in een pakket dat wordt aangeduid als een IQ Single Zone-verwarmingsbesturingspakket en kost £ 138,00, beide inclusief btw; verzending was gratis “.
Met dank aan Nick Cliffe, voorzitter van de Jaguar Enthusiasts ’Club Shropshire en Welsh Borders Region, voor het delen van zijn recensie voor Jaguar Enthusiasts en andere eigenaren van klassieke auto’s over” Waarom ik infrarood ben geworden in mijn garage “?
Kachels voor garages